در این مطلب به معرفی و توضیح ابزارهای دیجیتال مارکتینگ پرداختیم که با استفاده از آنها میتوانید به بهترین شکل ممکن در زمینه توسعه و ارتقای کسب و کارتان پیشرفت کنید. با بهرهگیری از این ابزارها و استفاده بهینه از آنها، میتوانید کسب و کارتان را رونق داده و به میزان فروش بسیار بیشتری دست پیدا کنید. Kissmetrics یک ابزار تحلیل دیجیتال مارکتینگ است که برای ردیابی رفتار کاربران در سایت و بررسی روند خرید آنها استفاده میشود. این ابزار به کاربران اجازه میدهد تا با استفاده از دادههای جمع آوری شده، مشتریان پتانسیل خود را شناسایی کرده و بهبود تجربه کاربری و بهبود نرخ تبدیل خود را تحلیل کنند.
با استفاده از Hotjar، میتوانید نقاط ضعف در طراحی و تجربه کاربری سایت خود را شناسایی کنید و اقدامات لازم برای بهبود آنها را انجام دهید. Sprout Social یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند مدیریت شبکههای اجتماعی است که بهویژه برای کسبوکارهای بزرگ و آژانسهای بازاریابی مناسب است. این ابزار به شما امکان میدهد تا برنامهریزی و زمانبندی پستها، مدیریت ارتباطات با مشتریان و تحلیل دادههای شبکههای اجتماعی را بهطور کارآمد انجام دهید. Buffer یک ابزار ساده و کارآمد برای مدیریت شبکههای اجتماعی است که به شما امکان میدهد تا محتوای خود را بهراحتی برنامهریزی و زمانبندی کنید.
با استفاده از بیتلی میتونید 50 لینک کوتاه اختیاری و تعداد نامحدودی لینک کوتاه تصادفی بسازید. در این سرویس میتونید آمار کلیک بر روی لینک ساخته شده رو مشاهده کنید. با استفاده از ابزار هاتجر میتونید اثربخشی طراحی سایت رو اندازه گیری کنید و راه حلهایی برای افزایش نرخ تبدیل پیدا کنید. پاکت یک سرویس ایمیل مارکتینگ ایرانیه که دارای قالبهای آماده متنوعی هست. با پاکت میتونید به امکاناتی مانند طراحی قالب، گزارش دهی، A/B تست، ویرایشگر drag & drop و… دسترسی داشته باشید.
درصورتی که اطلاعات وارد شده را تایید میکنید ، دکمه ثبت درخواست رو کلیک کنید . در سایت میزفا مقالهای با عنوان اصول لینک سازی داخلی اختصاص داده ایم، در صورت تمایل این مطلب را دنبال کنید. بعد از خواندن این قسمت احتمالا به کلکسیون تولبارهای گوگل کروم شما اضافه خواهد شد. البته این نکته را ذکر کنم که تعدادی از این افزونه ها برای سایر مرورگرها از جمله فایرفاکس قابل استفاده میباشند. نکتهای که قابل ذکر است این است که گاهی اوقات پیشنهادات غیرفعال یا کاملاً اشتباه هستند. به عنوان مثال، Grammarly همیشه پیشنهاد می کند که “lululemon” به “Lululemon” ویرایش شود (این گونه نیست که شرکت با نام آنها برخورد می کند).
این یعنی ترللو به شما کمک میکند تا فرآیند بازاریابی محتوایی مورد نظرتان را به آسانی مدیریت و سازماندهی کرده و اعضای تیم میتوانند از روند تولید محتوا تا زمان انتشار آن آگاهی یابند. وردپرس یکی از مشهورترین و در حین حال پرکاربردترین سیستمهای مدیریت محتوا در جهان است. وردپرس به شما کمک میکند بدون نیاز به دانش برنامهنویسی بتوانید وبسایت خود را راهاندازی کرده و محصولات خود را در کنار محتوای اختصاصی خودتان به کاربران عرضه کنید. وردپرس یکی از بهترین و مورد استقبالترین سیستمهای مدیریت محتوا است که به راهاندازی وبسایتهای زیادی کمک کرده است؛ به همین دلیل به عنوان برترین ابزار انتشار محتوا در نظر گرفته شده است. لملیست تمرکز اصلی خود را روی فرایند تحویل ایمیل به کاربر گذاشته است.
این ابزار دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا با درگ و دراپ کردن، هر چیزی که می خواهید را به لندینگ پیج خود اضافه یا حذف کنید. همچنین اگر تخصص آن را داشته باشید می توانید از HTML و جاوا اسکریپت سفارشی هم در لندینگ پیج خود استفاده کنید. ابزار سمراش یا سمروش، بیش از 50 ابزار را برای کمک به شما در رقابت با رقبای خود فراهم می کند. Semrush در واقع به عنوان یک ابزار سئو در نظر گرفته می شود، اما زمانی که با آن کار کنید متوجه می شوید که چندین ویژگی بازاریابی دیجیتال دیگر را برایتان فراهم کرده است.
امیدواریم به کمک نمونه های معرفی شده، بتوانید فعالیت های تیم دیجیتال مارکتینگ خود را بهتر پیش ببرید. اگر قصد اجرای بازاریابی هدفمند، قابل ارزیابی و سنجش، باصرفه از نظر اقتصادی و … را دارید، شیوه دیجیتال قطعا راهکار مناسبی برای شماست. این ویژگی ها، موجب شده تا دیجیتال مارکتینگ در دنیای کسب و کار مورد توجه متخصصان و مدیران قرار بگیرد.
این پلتفرم همچنین به طور یکپارچه با رسانه های اجتماعی و ابزارهای مدیریت PPC ادغام می شود و آن را به منبعی همه کاره برای تلاش های جامع بازاریابی دیجیتال تبدیل می کند. در دنیای امروز، با رشد روزافزون فناوری و افزایش رقابت در بازار، استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای جذب و نگهداری مشتریان، افزایش فروش و توسعه کسب و کار بسیار حائز اهمیت است. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ متنوعی وجود دارند که هر کدام از آنها می توانند در حوزه های مختلف از جمله پیدا کردن کلمات کلیدی، بهینه سازی سئو، تحلیل رفتار کاربران، تبلیغات کلیکی و غیره به کار گرفته شوند.
انتخاب صحیح ابزارها، یک گام حیاتی برای رسیدن به موفقیت پایدار در فضای دیجیتال است. Google Analytics همچنین به شما امکان میدهد تا اهداف خاصی را برای سایت خود تعریف کرده و پیشرفت در رسیدن به این اهداف را پیگیری کنید. با استفاده از این ابزار، میتوانید نقاط قوت و ضعف سایت خود را شناسایی کنید و استراتژیهای بهینهسازی را برای بهبود عملکرد کلی سایت خود تدوین کنید.
در نهایت این ابزار، لیستی از بهترین کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار میدهد. آئودنس سرویسی است که به شما کمک میکند تا مخاطبین و کاربران شبکههای اجتماعی خود را بخشبندی کنید. در واقع کاری که آئودنس میکند این است که دادههایی از کاربران در شبکه]ای اجتماعی به شما ارائه میکند تا بتوانید براساس ویژگیهای کاربرانتان و شناختی که از آنها دارید کمپینهای تبلیغاتی را اجرا کنید. این ابزار به شما کمک میکند تا با کلمات کلیدی که بیشترین جستجو را دارند، آشنا شوید و همچنین کلمات کلیدی را براساس موقعیت مکانی کاربر نیز فیلتر کنید. این ابزار کاملاً رایگان بوده و یکی از کاربردهای آن برای زمانی است که میخواهید تبلیغات گوگل را انجام دهید تا بتوانید پربازدهترین تبلیغات را برای وبسایت خود براساس کلمات کلیدی راهاندازی کنید. Similarweb یک وبسایت هست که خدمات تجزیه و تحلیل وبسایت رو ارائه میده.
بازاریابی دیجیتال که به آن بازاریابی آنلاین نیز میگویند، به تمام فعالیتهای بازاریابی اشاره دارد که در اینترنت انجام میگیرد. کسب و کارها از کانالهای دیجیتالی مانند موتورهای جستوجو، رسانههای اجتماعی، ایمیل و سایر وبسایتها برای ارتباط با مشتریان فعلی و احتمالی استفاده میکنند. بنابراین بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها به منظور آگاهی از برند ضروری است.
هزینهٔ استفاده از آن برای گرفتن اطلاعات اولیه مثل نرخ تعامل، رشد فالوورها و بهترین پستها رایگان (با محدودیت ماهانه) است. برای استفاده از امکانات کامل آن، باید حداقل ۵/۸ دلار در ماه بپردازید. خبر خوب برای شما هم این است که میتوانید از این ابزار ۱۰ بار در هر ماه بهصورت رایگان استفاده کنید. از مهمترین ویژگیهای آن هم میتوان به زمانبندی و انتشار خودکار، نظارت و مدیریت کامل حسابها، گزارش عملکرد و مدیریت دسترسی اعضای تیم اشاره کرد. استفاده از هشتگ درست در توییتر و اینستاگرام برای رسیدن به مخاطب هدف حیاتی است.
تبلیغات در گوگل ادز بر اساس کلمات کلیدی و یا موضوعات مشخصی که توسط تبلیغ دهنده انتخاب میشوند با فرمول های خاصی، نمایش داده میشوند. Google Data Studio یک ابزار تحلیلی ویژه برای ایجاد داشبورد های تحلیلی و گزارشاتی است که توسط گوگل ارائه شده است. با استفاده از این ابزار، می توانید از داده های مختلفی که توسط سایت شما، گوگل آنالیتیکس،گوگل ادز، سرچ کنسول و حتی اینسایت اینستاگرام و سایر ابزارهای تحلیلی جمع آوری شده اند، گزارش های شفاف و کاربردی ایجاد کنید. همچنین می توانید با استفاده از این ابزار، داشبورد های پویا و تعاملی را برای مشاهده و بررسی داده های مختلف در بازه های زمانی مورد نیاز ایجاد کنید. همچنین با این ابزار می توانید به راحتی گزارشاتی را برای کاربران خود طراحی کرده و اطلاعات را با آنها به اشتراک بگذارید.
به عنوان مثال، اگر تایپ کنید “چگونه امتیاز می دهید…”، Forms به طور خودکار نوع سوال را به مقیاس خطی به روز می کند . آیا نیاز به افزودن ویژگی های پیشرفته تری مانند منطق پرش دارید؟ پنهان است، اما آنجاست. برای تفصیل جزئیات نحوه ترکیب ChatGPT و Google Bard، مرحله نهایی چت ربات هوش مصنوعی ما را بررسی کنید . در حالی که این ابزارهای رایگان همان دادههای عمیقی را که در یک طرح پولی دریافت میکنید به شما نمیدهند، اما همچنان مجموعهای از ابزارهای بسیار قوی مجانی است. در حالی که Shopify بیشتر کادرها را دقیقاً از دروازه مشخص می کند، توسعه پذیری و فروشگاه برنامه آن چیزی است که واقعاً آن را به گزینه ای قدرتمند و محبوب تبدیل می کند . می توانید Shopify را با برنامه های شخص ثالث مانند Zapier ادغام کنید تا کارهایی مانند تبلیغ خودکار محصولات جدید و ارتباط با مشتریان در برنامه های مورد علاقه آنها را انجام دهید.
ثبت موقعیت مکانی کاربر، تائید هویت کاربران، ساخت نظرسنجی ها و … از دیگر امکانات این ابزار است. Google Analytics یکی از معروفترین و ابزارهای تحلیلی رایگان در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. این ابزار به وب سایت ها و اپلیکشین ها امکان می دهد تا ترافیک و فعالیت های کاربران خود را رصد کنند. با استفاده از Google Analytics، کاربران می توانند اطلاعاتی مانند تعداد بازدیدها، میانگین مدت بازدید، نرخ رفتار خروج و همچنین فعالیت کاربران را در وب سایت یا برنامه کاربردی خود ردیابی کنند.
همچنین کمک می کند که بتوانید بهترین محل درج انواع تبلیغات بنری و نمایشی و … را تشخیص دهید. اگر بخواهیم مهم ترین دسته های ابزار بازاریابی دیجیتال را بررسی کنیم، می توان به هشت مورد زیر اشاره کرد. این موارد، برای مدیریت تیم و همچنین دستیابی به اهداف کسب و کار قابل استفاده هستند. سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا اولین پلتفرم کامل و بی نظیری است که از زبان فارسی هم پشتیبانی میکند و شما میتوانید به صورت ریالی هزینه آن را بپردازید. در پلتفرم ایمیل مارکتینگ نجوا میتوانید به آسانی و با چند درگ و دراپ ایمیلهایتان را ایجاد کنید، آنها را تست کنید، سپس زمانبندی کرده و برای سگمنتهای مختلف مشتریان ارسال کنید. همچنین استفاده از این پلتفرم برای ارسال ایمیل تا 2000 نفر رایگان است.
بهر حال محتوایی که گرافیک های جذاب داشته باشد از شانس بالاتری برای جلب توجه مخاطب برخوردار است. از طرفی رایگان بودن این ابزار باعث محبوبیت بسیارش به خصوص در میان تولید کنندگان محتوا شده است. حتما شما هم روزانه تعدادی پیامک که با هدف تبلیغ انجام می شوند را دریافت کرده اید.
از آنجا، سفارشی کردن سایت شما با ویرایشگر کشیدن و رها کردن Wix بصری است. Wix همچنین ویژگی های دقیق SEO را برای کمک به رتبه بندی شما در جستجو ارائه می دهد . «ابزار گوگل شیت» (Google Sheets) در واقع نسخه آنلاین نرمافزار صفحه گسترده اکسل است که شرکت گوگل از آن پشتیبانی میکند.
همان طور که گفته شد، مدتزمان بارگذاری صفحه یا همان سرعت آن برای کاربران مهم است. GTMetrix یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ رایگان است که برای همین کار ساخته شده است. این ابزار گوگل در ابتدا فقط برای بررسی سرعت سایتها معرفی شد؛ اما حالا بهجز فاکتور سرعت، به بررسی تجربه کاربری و تحلیل سئو فنی هم کمک میکند. Canva ابزار طراحی رایگانی است که به افراد امکان میدهد گرافیکهای حرفهای را در مدت زمانی کم، بسازند.
کیورد پلنر گوگل کاملا رایگان است، اما برای استفاده از آن نیاز به ایجاد حساب Google Ads دارید. با این ابزار میتوانید استراتژی محتوایی خود را براساس تقاضای بازار بهینه کنید. این ابزار همچنین برای اجرای سریعتر، تا حد امکان کم حجم و سبک طراحی شده و سرعت نمایش صفحات سایت شما را کند نمیکند. یکی از ابزارهای شناختهشده و کاربردی برای آنالیز محتوا و ساختار وبسایت که اغلب کارشناسان دیجیتال مارکتینگ برای بهبود نرخ تبدیل از آن استفاده میکنند، «هاتجر» (Hotjar) نام دارد. هاتجر ابزاری قدرتمند برای تجزیه و تحلیل رفتار کاربران در وبسایت است چون تحلیل دقیقی از مسیر حرکت کاربران در صفحه در اختیار شما قرار میدهد. Ahrefs مدتهاست که مورد علاقه متخصصان سئو بوده و همچنان در لیست ابزارهای دیجیتال مارکتینگ سال 2025 باقی مانده است، این ابزار درجه یک برای تحقیقات کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل بک لینک و تحقیقات رقابتی باقی خواهد ماند.
Typeform اشتراک گذاری فرم خود را از طریق ایمیل، رسانه های اجتماعی یا کد QR آسان می کند. حتی میتوانید فرم را در وبسایت خود بهعنوان یک پنجره چت جاسازی کنید، و سؤالات را کارت به کارت نشان دهید و آن را به یک فرم واقعاً مکالمه تبدیل کنید. Google Forms، انتخاب ما برای بهترین فرم ساز رایگان برای ایجاد سریع ترین فرم است.با قیمت پایین و همه چیز رایگان و نامحدود (فرمها، سؤالات، ارسالها و همکاری)، شکست دادن Google Forms سخت است.
این ابزار همچنین به کاربران این امکان را می دهد تا رقبای خود را بررسی کنند و بدانند که چگونه در مقابل آنها عمل کنند. با SEMrush، کاربران می توانند با تحلیل میزان جستجو، بازدید و رتبه بندی وب سایت های رقیب خود، بهبود رتبه بندی خود را در موتورهای جستجویی از جمله گوگل ارتقا دهند. وقتی با استفاده از ابزار دیجیتال مارکتینگ، مخاطبان خود را شناختیم و آنها را بیش از پیش درک کردیم، موقع آن است که با یک سیاست و استراتژی درست و هوشمندانه، کسب و کار خود را وارد ذهن و قلب آنها کنیم. ابزار بازاریابی دیجیتال برای جذب مخاطبان و مشتریان بالقوه نیز به ما کمک میکنند.
Canva با ویرایشگر بصری کشیدن و رها کردن خود، انجام این کار را آسان میکند، حتی اگر پسزمینهای در طراحی نداشته باشید. در ادامه دو مورد از ابزارهای مشهور دیجیتال مارکتینگ در این زمینه را معرفی میکنیم. هاب اسپات اخیرا یک دستیار هوش مصنوعی هم به این ابزار اضافه کرده که با استفاده از آن میتوانید محتوای ایمیلها را بهینهسازی کنید. هدفگذاری دقیق روی مخاطبان هدف، شروع تبلیغات با بودجههای کم و امکان شناسایی مشتریان واقعی از رباتها و کلاهبرداران اینترنتی ازجمله ویژگیهایی است که صبا ویژن مدعی انجام بدون اشکال آنها در تبلیغات آنلاین است. این نسخه رایگان هنوز هم کاملا در دسترس است و برای استفاده از آن فقط کافیست وارد وبسایت این ابزار شوید و کمی هم در صف انتظار بمانید که البته با ثبتنام در وبسایت، میتوانید نتایج را به صورت لحظهای هم دریافت کنید. با ثبتنام در سایت جتسئو میتوانید تا ۷ روز بهطور رایگان از امکانات ابزار استفاده کنید و در صورت نیاز، اشتراک آن را تهیه کنید.
همچنین میتوانید تعیین کنید که این لینک ها در پنجره فعلی مرورگر یا در پنجرهای جدید باز شود. افزونه Check My Links تمام لینک های یک صفحه را به سرعت بررسی و لینک های سالم و خراب را با رنگ های مجزا هایلایت میکند. همچنین شما میتوانید تمام لینک های خراب را با یک کلیک در clipboard کپی کنید. سازنده گردش کار Brevo همچنین گزینههای زیادی را ارائه میکند، از جمله شرایطی مانند تاخیر و تقسیم A/B و اقداماتی مانند بهروزرسانیهای وب و CRM. ویژگی های داخلی آن قابلیت های آن را گسترش می دهد تا ابزار CRM و زمان بندی جلسات شما نیز باشد.
آره، میزیتو هم یکی از ابزارهای ایرانی بسیار قویه که به کسبوکارهای زیادی در این زمینه کمک میکنه. مزیت اصلی ترلو اینه که رایگانه و برای استفاده از اون، نیاز نیست کسبوکارها هزینه کنن. اگر ترجیح میدهید از ابزارهای ایرانی و فارسی استفاده کنید، میتوانید بهسراغ نیوزباکس یا برندمی بروید که در ادامه معرفی میکنیم. در آخر هم رفتار کاربر را در قالب نقشهٔ حرارتی یا ویدئو به شما ارائه میدهد.
فناوری هوش مصنوعی ابزار Unbounce که به نام “ترافیک هوشمند” شناخته می شود می تواند ترافیک لندینگ پیج شما را به صورت پویا به بالاترین حد خود برساند و نرخ تبدیل (conversion rates) شما را به شدت افزایش دهد. ConvertKit یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی) است مقرون به صرفه و کاربر پسند است که اتوماسیون و تقسیم بندی پیشرفته ای را با انبوهی از API integrations ارائه می کند. همچنین این امکان وجود دارد که وضعیت وظایف مختلف را رصد کنید و در صورت نیاز، نکات لازم را به مسئول آن گوشزد کنید. البته با وجود کارایی و امکانات ترللو، این ابزار برای کاربران ایرانی با محدودیت هایی مواجه است. اتوماسیون بازاریابی در کنار افزایش سرعت کارها، می تواند به انجام بازاریابی داده محور نیز کمک کند.
این ابزار همانطور که از اسمش مشخص است، روند جستجوی عبارتهای مختلف در موتور جستجوی گوگل را به ما نشان میدهد. امکان فیلتر کردن دادهها بر اساس مکان کاربران، بازه زمانی، دستهبندی موضوعی و محل جستجو، یکی از محاسن این ابزار است. ابزار کیوردز اوریور (Keywords Everywhere) برای کسانی مناسب است که میخواهند یک افزونه مرورگر خوب برای یافتن کلمات کلیدی داشته باشند.
البته که اگر قرار بود لیست را بر اساس مهم ترین ها بنویسیم گوگل ادوردز به بالای لیست راه پیدا می کرد. بدون شک گوگل ادوردز یکی از برترین ابزارهای دنیای دیجیتال مارکتینگ {سئو مگ|} به شمار می رود. توسط ساید کیک می توانید ایمیل هایتان را پیگیری کنید و در کمپین های ایمیل مارکتینگ از آن استفاده کنید.
در این قسمت از مگ سئو مطلب معرفی ابزارهای لازم برای دیجیتال مارکتینگ قصد داریم یکسری افزونه برای مروگر کروم به شما پیشنهاد کنیم. اما چرا کروم؟ چون کروم محبوبترین و پراستفاده ترین مرورگر در دنیا است پس با همین موج شناور میشویم. در واقع این ابزار با یکسری تمپلیتهای آماده، گیف، آیکن، تصویر و متون به شما امکان میدهد تا بنر تبلیغاتی و حتی پستهای جذاب برای شبکه های اجتماعی و وبسایت ایجاد کنید. همانطور که می دانید المانهای بصری هرچقدر زیرکانه و چشمگیر تر باشند در جذب مشتری مؤثر است؛ درنتیجه تأثیر گرافیک در دیجیتال مارکتینگ غیرقابل انکار است.
دیتا استودیو قابلیت اتصال به سرویسهایی مثل گوگل آنالیتیکس، سرچ کنسول و ... لینکهای طولانی از نظر تجربه کاربری زیاد جالب نیستند به ویژه اگر از کاراکترهای فارسی در URL خود استفاده کرده باشید. سرویسهای کوتاه کننده لینک یک آدرس کوتاه شده جدید میدهند و آمار کلیک هم برای شما جمعآوری میکنند.
اینجاست که ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای شبکههای اجتماعی وارد میشوند و به شما کمک میکنند در زمان صرفهجویی کنید و مدیریت شبکههای اجتماعی خود را ساده کنید. اگر به دنبال گزارشهای تحلیلی برای کمک به درک بهتر دادههای جستجوی وبسایت، ترافیک یا حتی رقبایتان هستید، میتوانید کلمات کلیدی و دامنهها را با هم مقایسه کنید. این ابزار امکانات گستردهای برای تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل بکلینکها، ردیابی رتبهبندی کلمات کلیدی و بررسی عملکرد رقبا ارائه میدهد.
اما اگر در یک طرح تجاری هستید، می توانید یک راهنمای سبک برای سازمان خود ایجاد کنید و Grammarly زمانی که به شما بازخوردی در مورد نوشته شما می دهد، آن را در نظر می گیرد. اگر به دنبال یک فرم ساز با قابلیت های بیشتر هستید – به عنوان مثال، سفارشی سازی پیشرفته ، چت ربات های قابل جاسازی، و مسیرهای منطقی پیچیده، Typeform گزینه خوبی برای مبتدیان و سازندگان نظرسنجی پیشرفته است. هنگامی که پاسخ ها شروع به ریختن می کنند، می توانید آنها را به صورت نمودار، نمودار دایرهای یا لیست های ساده (بسته به نوع سؤال) مشاهده کنید، که درک داده ها را آسان تر می کند.
احتمالاً این اصطلاح را زیاد شنیدهاید، و این به این دلیل است که میتواند شامل برنامههایی در هر دستهبندی مرتبط با بازاریابی باشد. کاربرد اصلی لینکهای UTM در دیجیتال مارکتینگ، تشخیص منبع ترافیک ورودی به وبسایت است. به بیان بهتر، با اضافه کردن چند پارامتر متنی به انتهای پیوندهای یکتا، به آنها قابلیت ردیابی میدهید. به این ترتیب بهراحتی تشخیص میدهید ترافیک وبسایت از طرف لینکی است که در بیوی صفحه اینستاگرام کسب و کار قرار دادهاید یا بازدیدکننده با کلیک روی تبلیغ بنری محصول در وبسایت خبری، وارد وبسایت شده است. لینک UTM کمک میکند خیلی راحت کانالهای بازاریابی ترافیکآور وبسایت را شناسایی کنید.
اینجاست که میتوانید نقاط قوت و ضعف برند خود را پیدا کرده و با برطرف کردن نقاط ضعف، توجه کاربران بیشتری را جلب کنید و همچنین فروش خود را نیز افزایش دهید. انجام این کار در بازاریابی سنتی نیازمند کاغذبازیهای زیاد و البته اتلاف وقت زیادی است. قبل از اینکه به معرفی برترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ اشارهای داشته باشیم، نخست لازم است که تعریفی از دیجیتال مارکتینگ و مزایای آن ارائه دهیم و سپس به معرفی ابزارهای لازم در حوزههای مختلف بپردازیم.
{Mobile-Friendly Test یکی از ابزارهای رایگان وبسایت Google است که به شما کمک میکند تا ببینید آیا وبسایت شما برای گوشی موبایل نیز بهینه شده است یا خیر. با استفاده از این ابزار، میتوانید وبسایت خود را بررسی کنید و بررسی کنید که آیا وبسایت شما برای دستگاههای همراه بهینه شده است یا خیر. این ابزار نمایش میدهد که وبسایت شما چگونه در دستگاههای موبایل بارگذاری میشود و همچنین نکات مورد نیاز برای بهبود عملکرد آن را نیز به شما نشان میدهد. بهترین و معروفترین ابزار تست سرعت سایت از نگاه بسیاری از متخصصان سئو و دیجیتال مارکتینگ، جیتیمتریکس (GTmetrix) است. این ابزار، سرعت سایت را از جهات مختلف تحلیل میکند و راهکارهایی برای افزایش سرعت سایت به کارشناسان سئو پیشنهاد میدهد.
{داشتن مجموعهای از ابزارهای نرمافزاری برای مدیریت داده، محتوا و دیجیتال مارکتینگ ضروری است. ابزار مارکتینگ به شما اطلاعاتی درباره سفر مشتری، پرسوناها، نرخ تبدیل و بسیاری موارد دیگر میدهد تا بتوانید با تصمیمگیری و اقدام صحیح از رقبا پیشی بگیرید. علاوه بر ابزارهای تحلیلی، بسیاری ابزارهای دیگر برای مدیریت شبکههای اجتماعی و طراحی گرافیکی وجود دارند که به موفقیت کسب و کار کمک میکنند. این مطلب به ابزار مارکتینگ اختصاص دارد و انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ تحلیلی، گرافیکی، محتوا و سئو را در آن شرح میدهیم.