اطلاعات عمومی

اطلاعات کاربردی برای همه

اطلاعات عمومی

اطلاعات کاربردی برای همه

راهنمای جامع اینفلوئنسر مارکتینگ در کسب و کارهای B2B

استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ

40 درصد بازاریاب‌ها از اینفلوئنسر مارکتینگ برای گسترش برند خود استفاده می‌کنند و معمولاً نتیجه خیلی خوبی هم می‌گیرند. اینفلوئنسرها می‌توانند داستان برند شما را برای فالوئرهایشان تعریف کنند، مزیت‌ها و ارزش‌های پیشنهادی برای مشتری را بازگو کنند و باعث شناخته‌تر شدن آن شوند. اساساً صحبت کردن راجع به برند شما در صفحات پرطرفدار شبکه‌های اجتماعی باعث گسترش برند شما می‌شود، ضمن اینکه تمایل فالوئرها را برای خرید از آن بیشتر می‌کند. قبل از انتخاب یک اینفلوئنسر رسانه اجتماعی، اگر می­ خواهید مسیر اینفلوئنسر مارکتینگ سنتی را اتخاذ کنید، باید تصمیم بگیرید که این فرد چه میزان فالوور داشته باشد. برندها با اینفلوئنسرهایی در تمامی سطوح و دسته­ بندی­های به موفقیت دست یافته­ اند، اما همه کمپین ­ها با همه دسته ­بندی­ ها سازگار نیستند.

با اینفلوئنسر مارکتینگ می‌توان مخاطبان و مشتریان بلقوه را بصورت غیر مستقیم ترغیب به خرید محصول کرد. شرکت های زیادی از اینفلوئنسر مارکتینگ در کنار شیوه های دیگر تبلیغاتی بصورت همزمان استفاده کرده تا بتوانند بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب خود بگذارند. اینفلوئنسر مارکتینگ این روزها سر و زیادی به پا کرده است، تقریباً همه کسب‌وکارهایی که در فضای مجازی حضور دارند، به فکر انجام تبلیغات اینفلوئنسری هستند. روشی که البته نتیجه خوبی هم در بر دارد اما برای موفقیت آن باید نکاتی را در نظر داشت. مثل هر کمپین تبلیغاتی دیگری، این روش هم اصول و قواعد خاص خود را دارد که در این مقاله می‌خواهیم به آن‌ها بپردازیم.

در فضای دیجیتال، هر روز محتوای جدیدی ویروسی می‌شود، به خصوص زمانی که شوخ‌طبعی یا احساسات در آن دخالت داشته باشند. همچنین، برای اطمینان حاصل کردن از رعایت بهترین روش‌ها و الزامات قانونی توسط نفوذگران، می‌توانید آنها را با قوانین کشورهایی که در آنها ساکن هستند، آشنا کنید. با مطالعه و درک قوانین کشورهای مربوطه، می‌توانید از رعایت الزامات قانونی توسط نفوذگران اطمینان حاصل کنید و همچنین بتوانید به آنها راهنمایی کنید تا از تقلب‌هایی مانند خرید مشاهده، لایک و کامنت داستان‌ها خودداری کنند. دموکراتیک شدن نفوذ باعث می­ شود که این پدیده هر روز جذاب ­تر و کاربردی ­تر شود. توانایی متقاعد سازی مشتری با روش خاص که نشان گر توان و قدرت نفوذ اینفلوئنسر است. با طراحی سایت وب رمز، یک وب‌سایت حرفه‌ای، سریع و سئو شده دریافت کنید که با طراحی مدرن و امکانات پیشرفته، کسب‌وکار شما را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد.

مدیر بازاریابی رسانه های اجتماعی

جستجوهای ساده در گوگل و فیس بوک می تواند نشان دهد که چه کسی بر مصرف کنندگان تأثیر دارد. به عنوان مثال، جستجوی اتومبیل‌ها نتایجی را برای وبلاگ‌های خودرو، بررسی‌های خودرو، و وب‌سایت‌های علاقه‌مندان نشان می‌دهد. شرکت های تحقیقاتی بازار خدماتی را ارائه می دهند که به بازاریابان کمک می کند تا مشخص کنند مشتریانشان بیشتر تحت تأثیر چه کسانی هستند. این شرکت باید تصمیم بگیرد که چه تعداد اینفلوئنسر را می‌خواهد هدف قرار دهد و سپس آن‌هایی را انتخاب کند که به بهترین نحو اهداف کمپین را برآورده می‌کنند. این هدف کاملا منطقی است زیرا با برگزاری کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ در واقع دایره مخاطبان هدف برند را به دایره مخاطبان فرد اینفلوئنسر گسترش می‌دهید. اهداف اینفلوئنسر مارکتینگ باید در اهداف و استراتژی‌های اصلی کسب و کار در زمینه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی قرار بگیرند و به‌نوعی با آن هماهنگ باشند.

۳.تصمیم‌گیری درمورد اهداف و پیام‌ها

این دسته ارتباط نزدیک‌تری با مخاطبان خود داشته و به همین دلیل تأثیرگذاری بیشتری دارند. میکرو اینفلوئنسرها به دسته‌ای از اینفلوئنسرها می‌گویند که بین 10 تا 100 هزار فالور دارند. علاوه بر این در سال ۲۰۱۶ آمار دیگری توسط شرکت Tomoson منتشر شد که بر طبق این آمار، کسب‌وکارها به ازای هر دلاری که برای اینفلوئنسرها خرج کرده‌اند، ۶.۵ دلار به دست آورده‌اند. در روش اینفلوئنسر مارکتینگ برندها با استفاده از اعتبار نظرات اینفلوئنسرها در بین مخاطبین خود، اقدام به تبلیغ محصول یا برند خود می‌کنند. شما زمین بازی کمپین بازاریابی اینفلوئنسر و بازیکنان آن را در مراحل قبلی مشخص کردید. برای شروع بازی باید با اینفلوئنسرهای منتخب خود تماس بگیرید و پیشنهادتان را ارائه کنید.

گوش دادن به شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که مخاطب هدف شما در کجا درباره صنعت و برندتان صحبت می‌کند. به‌عنوان مثال، اینستاگرام پلتفرم مناسبی برای برندهای زیبایی و مدرن به حساب می‌آید. اندازه‌گیری اثربخشی یک کمپین تأثیرگذار می‌تواند کار دشواری باشد، اما با تجزیه و تحلیل هزینه‌ها و مقایسه نتایج قبل و بعد از کمپین، کسب‌وکارها می‌توانند بینش ارزشمندی در مورد موفقیت برنامه تأثیرگذار خود به دست آورند. کسب‌وکارها باید فراتر از معیارهای سنتی نگاه کنند و روی اهداف خاصی که یک کمپین تأثیرگذار می‌تواند به طور واقع بینانه به آن دست یابد، تمرکز کنند، مانند ثبت‌نام مشترک، ارجاع‌ها، دانلود محتوای محدود و آگاهی از برند. ولی اصولا زمانی که صحبت از اینفلوئنسر مارکتینگ می‌شود، بیشتر باید به سراغ آن دسته از اینفلوئنسرهایی برویم که مخاطبان زیادی دارند و اغلب هم در شبکه‌های اجتماعی فعالند.

قیف بازاریابی محتوایی به زبان ساده

برای مثال، اگر شما یک برند فیتنس هستید بهتر است با تاثیرگذارانی شریک شوید که دارای همان مخاطبین هدف و درواقع مشتریان ایده‌آل شما هستند؛ همانند مربیان یوگا و یا وزنه‌بردارها. حالا که با اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ آشنا شدیم، نوبت به آن می‌رسد که نگاهی به انواع کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ داشته باشیم و با روش‌های متداول انجام این کار آشنا شویم. وبلاگ‌نویس ویدویی را که محتوای ویدویی خود را در ولاگ یا ویدیو بلاگ منتشر می‌کند، ولاگر گفته و مجموعه فعالیت آن را ولاگر مارکتینگ می‌گویند. ولاگرها ویدیو تولید کرده و در کانال خود بارگذاری می‌کنند و کاربران در صورتی که عضو کانال باشد، می‌توانند آن را ببینند.

۴. نحوه تماس با اینفلوئنسرها

با جذب تأثیرگذاران به عنوان همکاران خود، می‌توانید با هم محتوا را ایجاد کنید، به سادگی نام برند خود را اشاره کنید - مانند از طریق هشتگ‌ها - و مطالبهای مهمان را انتشار دهید. ما در این مقاله از دانشگاه کسب و کار به پرسش اینفلوئنسر مارکتینگ چیست پرداختیم و ضمن بررسی مزایای آن، جدیدترین استراتژی‌های این نوع بازاریابی در سال 2024 را مورد بررسی قرار دادیم. نظر شما درباره اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ شما تاکنون چه محصولاتی را با تبلیغات اینفلوئنسرها خریداری کرده‌اید؟ نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

در دنیای شبکه‌های اجتماعی به افرادی که تعداد فالوئر زیاد همراه با تعامل زیادی از سوی آن‌ها دارند، اینفلوئنسر گفته می‌شود. تحت همه شرایط، شما باید تصمیم بگیرید که آیا ROI یا بازگشت سرمایه اینفلوئنسر مارکتینگ به اندازه کافی خوب بوده است یا نه. این بدان معنی است که تصمیم بگیرید آیا تعامل، ایمپرشن، لید، فروش، محتوای باکیفیت یا نرخ تبدیل کافی برای توجیه هزینه ­ها وجود داشته است یا نه. اگر برای یک همکاری این توجیه وجود نداشته باشد، به احتمال زیاد باید استراتژی خود را تغییر دهید. این­ها تازه کارهای این حوزه هستند، به خصوص وقتی صحبت از حمایت مالی در میان باشد. کمپین­ های آگاهی از برند با نانو اینفلوئنسرها در بازارهای خاص عملکرد خوبی دارند.

کسب و کارهای بسیار بزرگ از این شیوه برای همکاری با اینفلوئنسرهای بسیار پرمخاطب یا سلبریتی‌ها برای تبلیغات استفاده می‌کنند. در این روش اینفلوئنسر مارکتینگ کسب و کارها محصولات را برای اینفلوئنسر ارسال می‌کنند. بلاگر به فردی اطلاق می‌شود که به‌صورت آنلاین و معمولاً از طریق وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی، محتوای خاصی را در زمینه‌های مختلف مانند سفر، غذا، مد، فناوری و سایر حوزه‌ها تولید و به اشتراک می‌گذارد. بلاگرها با ایجاد و مدیریت محتوای جذاب و مفید، سعی در جلب توجه مخاطبان و برقراری ارتباط با آن‌ها دارند. این افراد می‌توانند با استفاده از نوشتار، عکس، ویدیو و دیگر ابزارهای دیجیتال، تجربیات و نظرات خود را به اشتراک بگذارند و در برخی موارد از طریق تبلیغات و همکاری‌های تجاری درآمد کسب کنند.

ایمیل مارکتینگ به روش اینباند و اوتباند: بررسی ۱۰ مثال و تفاوت

اگر شما هم قصد دارید به این روش کمپین اجرا کنید، این مقاله از وب 24 را از دست ندهید. اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام نوعی از اینفلوئنسر مارکتینگ است که عمدتاً در اینستاگرام انجام می ­شود. روشی  است که اینفلوئنسرها محتوا را برای تبلیغ محصولات یا خدمات یک برند از طریق استوری­ها یا پست های اسپانسر شده اینستاگرام ایجاد می­ کنند. اینستاگرام مکانی عالی برای اینفلوئنسر مارکتینگ است زیرا بین مصرف ­کنندگان محبوب است.

در این پست نگاهی به اینکه چگونه بازاریابی تأثیرگذار یا همان اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند به افزایش آگاهی از برند، شهرت و درآمد با تکامل بازاریابی B2B (کسب‌وکار به کسب‌وکار) کمک کند. بر اساس نظرسنجی انجام شده 94٪ از بازاریابان معتقدند بازاریابی تأثیرگذار یک استراتژی موفق برای مشاغل B2B است. با گسترش شبکه‌های اجتماعی و تغییر رفتار مصرف‌کنندگان، اینفلوئنسر مارکتینگ به یک استراتژی کلیدی برای برندها تبدیل شده است. این روش به برندها این امکان را می‌دهد که به‌طور مستقیم با جامعه هدف خود ارتباط برقرار کنند و از طریق محتواهایی که به صورت طبیعی و غیرمستقیم ارائه می‌شوند، توجه و علاقه مشتریان را جلب کنند.

اون موقع، یه نظرسنجی با ۲۰ هزار نفر در اروپا انجام داد و فهمید که بیشتر تأثیرگذاری‌ها از طرف اینفلوئنسرهای قدرتمند یا همون «پاور اینفلوئنسرها» انجام می‌شه. ولی کم‌کم مشخص شد که این بازار هنوز برای اینفلوئنسرهای کوچیک‌تر (میکرو و نانو اینفلوئنسرها) هم جا داره و خیلی دست‌نخورده هست. در نظر بگیرید که یک مدیر اختصاصی اجتماعی یا بازاریابی را برای راه اندازی برنامه سفیران خود منصوب کنید.

این ابزار های هوشمند برای مشاهده بازدهی اینفلوئنسر مارکتینگ موثر است و به شما در سریعترین زمان، آمارهای دقیقی می‌دهد. افزایش سرعت و دقت همچنین کاهش زمان صرف شده، مزیت اصلی استفاده از ابزارهای هوشمند اینفلوئنسر مارکتینگ است. علم و آگاهی اینفلوئنسر و تخصص اینفلوئنسر در رشته خاص باعث اعتبار و ارزش¬دهی بیشتر دنبال کننده به اینفلوئنسر میشود. نانو اینفلوئنسرها اغلب به دلیل تعامل، اعتماد و صمیمیت بیشتر با فالوورها دارای تاثیر گذار ی بالایی هستند. سفیر برند یا در انگلیسی Brand Ambassador اینفلوئنسر سلبریتی است با این تفاوت که این شخص به عنوان شخصیت آن برند نیز شناخته می‌شود. همیشه می‌توانید بعداً به دیگر شبکه‌ها نیز گسترش پیدا کنید، اما اگر تازه شروع کرده‌اید تنها به یک شبکه پایبند باشید.

در یک دهه پیش بازاریابی تاثیرگذار تنها محدود به سلبریتی‌ها و چند بلاگر خاص بود. اکنون به نظر می‌رسد بحث اینفلوئنسرها بازار را اشباع کرده و حتی کلاهبرداری هم می‌کنند. از طرف دیگر تبلیغات ویدیویی سنتی در یوتیوب به اندازه قبل عمکلرد خوبی ندارند و کاربران از ویدیو‌های تبلیغی میان ویدیو تنفر دارند. به‌جای این نوع از تبلیغات بهتر است از اینفلوئنسرهای تولید‌کننده محتوای ویدیویی استفاده کنید. یکی از مزیت‌های اصلی ابزار Traackr در آن است که به برندها در مدیریت روابط با اینفلوئنسرها کمک می‌کند.

راهنمای کامل ویزیتوری: مهارت‌ها، چالش‌ها و راه‌های موفقیت

استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ

با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در ایران، پیش‌بینی می‌شود که اینفلوئنسر مگ سئو مارکتینگ همچنان به رشد خود ادامه دهد. ابزارهای پیشرفتـه‌تر تحلیل داده و هوش مصنوعی نیز در این حوزه می‌توانند تاثیر قابل توجهی بر بهبود استراتژی‌ها و افزایش اثربخشی کمپین‌ها داشتـه باشند. تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها معمولاً هزینه کمتری نسبت به رسانه‌های سنتی مثل تلویزیون دارد و دسترسی به مخاطبان هدف را آسان‌تر می‌کند. اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش‌های مؤثر در دنیای دیجیتال است که می‌تواند تأثیر شگرفی بر ارتقای برند و افزایش فروش محصولات داشتـه باشد.

در این مقاله قصد داریم به معرفی استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ بپردازیم و تعریفی دقیق از استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ را بیان کنیم. در ادامه به نحوه اجرا و پیاده سازی یک کمپین با رویکرد استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ خواهیم پرداخت و شاخص های ارزیابی موفقیت آن را مورد بررسی قرار میدهیم. پس از خواندن این مقاله شما میدانید که چه نفراتی باید برای اجرای موفقیت آمیز یک استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ بکار گرفته شوند و نقش هر یک از این ارکان چه خواهد بود. امروزه با توجه به وجود هزاران اینفلوئنسر برای هر حوزه، انتخاب اینفلوئنسر مناسب و پر بازده برای اینفلوئنسر مارکتینگ دشوارتر شده است. همانطور که هم اکنون صحبت کردیم تعداد فالوور‌هایی که یک تاثیرگذار دارد به اندازه‌ای که قبلاً اهمیت داشت اهمیت ندارد.

از آنجایی که نیازهای آموزشی سازمان‌ها در شرایط مختلف و صنایع متفاوت، یکسان نیستند، آکادمی اینفوگرام امکان طراحی و برنامه‌ریزی دوره های اختصاصی متناسب با زمان و میزان ساعات آموزشی مورد نظر شمارا دارد. شما برای همکاری با اینفلوئنسر هزینه کردید و حالا وقت آن است که با سنجیدن معیارهای مختلف ارزش این سرمایه گذاری را اندازه گیری کنید. بنابراین به اینفلوئنسرها اجازه بدهید کار خود را انجام دهند تا بتوانید نتیجه بهتری را در کنار آن‌ها رقم بزنید. نکته مهم این است که شما هم می توانید یک فرد تاثیرگذار شوید و بعد از آن برند شخصی خودتان را داشته باشید. برای اینکه این تاثیرگذاری را یاد بگیرید می توانید در دوره حضوری و بلند مدت ماموریت استاد مریم مبارکی (دوره برندسازی شخصی) شرکت کنید.

به زبان بسیار ساده، در این روش برندها از محبوبیت و نفوذ کلام اینفلوئنسر روی مخاطبان و دنبال‌کنندگان برای شناخته شدن بیشتر استفاده می‌کنند. استفاده از تعاملات AR/VR و تعامل با کاربران به شیوه‌ای نوین و تعاملی می‌تواند به جذب بیشتر کاربران کمک کند. برای دریافت خدمات مدیریت اینستاگرام و دریافت مشاوره رایگان در این زمینه، شما می‌توانید با کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر در ارتباط باشید. تیم مای کاستومر با بیش از ده سال فعالیت و تجربه در زمینه مدیریت اینستاگرام بهترین گزینه محسوب می‌شود. اینفلوئنسرها می‌توانند از طریق آواتارهای خود در متاورس، پیام برند را به شیوه‌ای جذاب‌تر به کاربران منتقل کنند. شما می‌توانید قیمت‌های پیشنهادی اینفلوئنسرها را در جریان با یکدیگر مقایسه کنید.

یکی از مثال‌های اینفلوئنسر مارکتنیگ موفق را شرکت beats  تولیدکننده هدفون تجربه کرده است که در حال حاضر اپل مالک این برند به حساب می‌آید. همانطور که می‌دانید محصولات این برند از محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم برخوردار است. یکی از دلایل اصلی موفقیت این محصول، اینفلوئنسر مارکتینگ موفق برای شناساندن آن به مردم است. چرا که قیمت تبلیغات در صفحات این افراد کمتر است و با این حال تاثیرگذاری این افراد قابل توجه است.

توی متاورس می‌شه با آدم‌ها، محتوای دیجیتال، ارزهای مجازی، برندها و حتی دنیاهای جدید ارتباط برقرار کرد. پلتفرم‌هایی مثل Animal Crossing، فورتنایت، ماینکرفت، روبلاکس و The Sims رو شاید شنیده باشی که این نوع تجربه‌ها رو ارائه می‌دن. انتخاب شما از اینفلوئنسرها بدون شک بر اساس تخصص آنها در حوزه خاص تبلیغات شما است. در نتیجه، توجه به محتوای دیگری که اینفلوئنسرهای مورد نظر شما به طور منظم به اشتراک می‌گذارند، مهم است. در واقع، بررسی دستی نظرات رسانه‌های اجتماعی برای تشخیص احساس مخاطبان دیگر {سئو مگ|} لازم نیست. در عوض، تحلیل احساسات هدایت‌شده توسط الگوریتم‌های یادگیری ماشین، در سنجش احساس مخاطبان و ارزیابی اینفلوئنسرها همراه با کمپین‌های بازاریابی آنها پیشرو شده‌ است.

علاوه بر این، انتخاب شما باید بر اساس نوع افرادی باشد که می ­خواهید به آن­ها دسترسی داشته باشید. سپس شرکت‌ها شروع به تجزیه و تحلیل اینفلوئنسرهایشان می‌کنند که کجا جمع می‌شوند، مخاطبانشان چه کسانی هستند و چه نوع پیامی را منتشر می‌کنند. مطالعه دقیق ترجیحات اینفلوئنسرها باعث می شود بعداً به آنها دسترسی پیدا کنید. هنگامی که شرکت آماده تماس با اینفلوئنسر است، آنها از طریق رسانه های اجتماعی یا سایر روش های غیررسمی ارتباط برقرار می کنند. اینفلوئنسرهایی که با آنها محترمانه رفتار می شود، مدافعان واقعی شرکت هایی می شوند که درباره آنها می نویسند. استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ شامل بازاریابی محصولات و خدمات برای کسانی است که بر چیزهایی که دیگران می خرند تسلط دارند.

محبوبیت روزافزون شبکه‌های اجتماعی به شکل‌های جایگزین تبلیغاتی مانند اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing) منجر شده‌است. در این مطلب پاسخ می‌دهیم مفهوم اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و نمایی کلی از این شکل مؤثر و مدرن بازاریابی ارائه می‌کنیم؛ همچنین نحوه‌ی استفاده از استراتژی بازاریابی اینفلوئنسری را برایتان توضیح می‌دهیم. این روش علاوه بر افزایش فروش، به برندها کمک می‌کند که بازگشت سرمایه (ROI) تبلیغات را به‌راحتی اندازه‌گیری کنند. برای اینکه استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگت جواب بده، باید تمرکزت روی اهداف و نیازهای کمپین باشه. مشخص کن که آیا می‌خوای به یه گروه جدید از مخاطب‌ها دسترسی پیدا کنی، محصول جدیدی رو معرفی کنی یا ارزش‌های برندت رو از طریق اینفلوئنسرها نشون بدی.

استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ

متاورس و تغییرات در بازاریابی دیجیتال

اینفلوئنسرها می‌توانند شامل سلبریتی‌ها، بلاگرهای تخصصی، یا حتی کاربران معمولی با فالوورهای وفادار باشند که توانسته‌اند یک ارتباط معتبر و اعتمادآمیز با مخاطبان خود ایجاد کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش‌های قدرتمند تبلیغاتی در دنیای دیجیتال امروزی است که از طریق تأثیرگذاری افراد محبوب و پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی بر روی مخاطب هدف عمل می‌کند. این روش بازاریابی به برندها امکان می‌دهد تا پیام خود را از طریق اینفلوئنسرهایی که با مخاطبان‌شان ارتباط نزدیک و واقعی دارند، به صورت مؤثر و هدفمند منتقل کنند. با افزایش نقش شبکه‌های اجتماعی در زندگی افراد و رشد روزافزون اهمیت اعتماد در انتخاب محصولات، اینفلوئنسر مارکتینگ به ابزاری کلیدی برای جذب مشتریان و افزایش فروش تبدیل شـده است. کمپین‌های ویروسی از طریق ایجاد اتصال عاطفی با مخاطبان و استفاده از حس شوخ‌طبعی و جذابیت عاطفی می‌توانند موثر باشند. این کلمه به خواننده یا تماشاگر احساس می‌دهد که مستقیماً با او صحبت می‌کنید و محتوای شما برای او اهمیت دارد.

تبلیغات دیجیتال چیست؟ – انواع و کاربردها به زبان ساده

برنامه محتوا باید به طور دقیق بر تأمین محتواهایی تمرکز کند که محصولات شما را با دلایل مشتریان برای خریداری آنها مرتبط می‌کند. در نظر داشته باشید که محتواهای ایجاد شده توسط سفیران باید اصیل، خلاقانه و متوافق با ارزش‌ها و هویت برند شما باشد. این روزها استفاده از اینستاگرام برای کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ به کاری مرسوم بین برندهای مختلف تبدیل‌شده است. شما باید بسته به علایق مشتریانتان، ارزش‌های پیشنهادی برندتان و اهدافی که در نظر دارید، بهترین پلتفرم شبکه اجتماعی را انتخاب کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ اغلب به عنوان بخشی از برندسازی استفاده می‌شود، زیرا تصویر اینفلوئنسر به محصولاتی که آنها تأیید می‌کنند منتقل می‌شود. تنها اشکال عمده اینفلوئنسر مارکتینگ این است که به اندازه بازاریابی سنتی قابل کنترل نیست. در حالی که برخی از اینفلوئنسرها تنها به تصویر مثبت یک محصول می افزایند، اینفلوئنسرهایی که با مشکلات قانونی مواجه می شوند یا از انظار عمومی خارج می شوند ممکن است بر شانس موفقیت یک محصول تأثیر منفی بگذارند. اگر اینفلوئنسرهایی که از محصولات استفاده می کنند، آنها را نادرست معرفی کنند یا رد کنند، بازاریابان باید برای مقابله با پیامدهای منفی آماده شوند. انتخاب محل انتشار تبلیغ شما تا حد زیادی به مخاطبان هدف و جمعیت آنها مانند سن، مکان و جنسیت بستگی دارد.

به عنوان مثال تبلیغ پلتفرم درخواست خودرو دینگ را می‌بینید که به عنوان مثال علی دایی در حال استفاده از آن است. یکی دیگر از عواملی که بر بودجه‌ی شما تأثیر می‌گذارد، این است که شما چگونه قصد دارید برندتان را تبلیغ کنید. رهبران عقیده (Key opinion leaders) متخصصان موضوعی در یک زمینه‌ی تخصصی هستند، یعنی یک رهبر عقیده به جای این‌که فقط درمورد سلامتی بنویسد، ممکن است روی یک بیماری نادر یا رژیم غذایی جدید تمرکز کند.

{

۲. بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی مدیریت هزینه

|}

انتخاب کانال یا کانال های مناسب کلید دسترسی هرچه بیشتر به کمپین شماست، پس عاقلانه انتخاب کنید. KOL که در واقع مخفف کلمۀ Key Opinion Leader است، به کسانی گفته می‌شود که به نوعی رهبران و پیشگامان حوزۀ کاری خاص خود محسوب می‌شوند. این‌ها افرادی هستند که مخاطب‌ها بی چون و چرا حرف‌هایشان را قبول دارند و به خاطر علم و تخصصشان، میزان تأثیر‌گذاری آنها به شبکه‌های اجتماعی محدود نمی‌شود. امروزه برخی از شرکت‌های بسیار بزرگ هم با توجه به استراتژی های بازاریابی خاص خود به جای یک مگا اینفلوئنسر از تعداد بسیار زیادی نانو اینفلوئنسر برای اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنند.

اینفلوئنسرها با به اشتراک گذاشتن تجربیات و نظرات شخصی، اعتماد فالوئرهاشون رو جلب می‌کنن و باعث می‌شن مخاطب‌ها راحت‌تر بهشون اعتماد کنن. از طرفی هم، چون توی معرفی محصولات شفاف و رو راست هستن و فقط چیزهایی رو تبلیغ می‌کنن که واقعاً قبولشون دارن، اعتبار بیشتری به دست میارن. شاید همکاری با یه اینفلوئنسر با میلیون‌ها فالوئر، مثل یه رویا به نظر بیاد، اما لزوماً همیشه مناسب برند شما نیست. بعضی از اینفلوئنسرها دنبال‌کننده‌های زیادی دارن که شامل گروه‌های مختلفی از آدم‌ها می‌شه، اما بعضی دیگه جامعه کوچیک‌تر، ولی هدفمندتری دارن که خیلی بیشتر باهاشون تعامل می‌کنن.

قیمت‌های پیشنهادی اغلب اینفلوئنسرها بر اساس تعداد دنبال‌کنندگان، نرخ فعلی بازار و خواسته‌های شما است. بی‌شک، هرقدر بودجهٔ بیشتری برای کمپین خود کنار بگذارید، به طیف وسیع‌تری از اینفلوئنسرهای بزرگ و حرفه‌ای دست پیدا خواهید کرد. با این حال، شما می‌توانید برای کنترل هزینه‌های خود به سراغ میکرواینفلوئنسرها بروید. شاید همکاری با آن‌ها نرخ تبدیل قابل قبولی رقم نزند؛ اما آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا مخاطبان باکیفیت‌تری جذب کنید. چرا قصد برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی کمپین بازاریابی تأثیرگذار دارید؟ هدف‌تان از انجام فعالیت‌های مرتبط با آن چیست؟ جواب این سؤال‌ها حائز اهمیت است و پیش از شروع برنامه‌ریزی باید آن‌ها را مد نظر قرار دهید.

به همین دلیل است که بیش از 55 درصد از اینفلوئنسرها اینستاگرام را برای انجام کمپین­ های بازاریابی نسبت به کانال­های دیگر ترجیح می­ دهند. اینفلوئنسر مارکتینگ یک استراتژی بازاریابی از همکاری با کاربران رسانه­ های اجتماعی و سایر تولیدکنندگان محتوا است که بر جوامع مختلف با اندازه ­های مختلف تاثیرگذار هستند. این همکاری معمولا شامل برخی از انواع تولید محتوا یا تبلیغ یک برند خاص توسط اینفلوئنسر به جامعه خود است. وبلاگ نویسان به اینفلوئنسرهای مهم تبدیل شده اند زیرا آنها را معتبر می دانند و دنبال کنندگان وفاداری دارند.

اولین نوع کمپین، کمپین‌های پرداخت بر اساس هر پست (Pay-per-Post) هستند که در این حالت، برندها به اینفلوئنسرها برای هر پست تبلیغاتی که منتشر می‌کنند، پرداخت می‌کنند. او تصور می‌کند که در پلتفرم‌های مانند Etsy که برای فروش محصولات دست‌ساز و هنری شناخته شده‌اند، تولیدکنندگان به عنوان افرادی که محصولات خود را تولید می‌کنند، به عنوان اینفلوئنسرها به میان خواهند آمد. به عبارت دیگر، آن‌ها نه تنها محصولات خود را تولید می‌کنند، بلکه به عنوان افراد تأثیرگذار نیز به دیگران معرفی و تبلیغ می‌کنند.مارک و. شافر، معاون اجرایی شرکت B Squared Media، پیش‌بینی می‌کند که با گذشت زمان، بازاریابی و تبلیغات سنتی قدیمی خواهند شد و استانداردهای حرفه‌ای در بین برندها و اینفلوئنسرها برقرار خواهند شد. او تصور می‌کند که این استانداردهای حرفه‌ای به شکلی ایجاد خواهند شد که اعتماد بین برندها و اینفلوئنسرها را تقویت کنند. این به معنای ایجاد روابط معتبرتر و شفاف‌تر بین برندها و اینفلوئنسرها است که به نتیجه‌گیری بهتر و روابط بلندمدت قوی‌تر بین آن‌ها منجر خواهد شد.

  • خیلی وقت‌ها پیش میاد که یه اینفلوئنسر میلیون‌ها فالوئر داشته باشه، اما تعاملشون خیلی پایینه.
  • {
  • قبل از شروع کمپین باید بررسی کنید که مخاطبان هدف کمپین بخشی از جامعه هدف کسب و کار قبل از کمپین هستند یا قصد دارید گروه جدیدی از مخاطبان را هدف قرار دهید.
  • |}
  • تحقق هدف کمپین بازاریابی اینفلوئنسر شما در گرو رسیدن پیام به دست مخاطب درست است.
  • شما با ارسال چیزهایی رایگان به هرکسی که آن را تقاضا کند و یا به دوستان و خویشاوندانتان به موفقیتی استراتژیک دست پیدا نمی‌کنید.
  • {
  • در این مقاله به بررسی تأثیر متاورس بر اینفلوئنسر مارکتینگ و سئو و راهکارهای ترکیبی برای استفاده مؤثر از این سه عنصر خواهیم پرداخت.
  • |}{
  • معمولاً فالورهای این دسته از پیج ها به خاطر ویژگی‌های خاصی که صفحه‌ آنها دارند، پیجشان را فالو می‌کنند.
  • |}

اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی با برندها همکاری می‌کنن تا محصولات یا خدماتشون رو از طریق پست‌های اسپانسری، بررسی محصولات و تبلیغات به فالوئرهاشون معرفی کنن. این کارشون می‌تونه روی نظرات و تصمیم‌های خرید مصرف‌کننده‌ها تأثیر زیادی بذاره. اینفلوئنسر مارکتینگ به برندها کمک می‌کنه که خیلی دقیق‌تر به مخاطب‌های هدفشون برسن. با انتخاب اینفلوئنسرهایی که دنبال‌کننده‌هاشون با گروه هدف شما همخوانی داره، می‌تونین مطمئن باشین که پیامتون به دست آدم‌های درستی می‌رسه.

افزودن اینفلوئنسرها به استراتژی بازاریابیتون، به شما کمک می‌کنه تا از شبکه گسترده و مخاطب وفادار اون‌ها استفاده کنین و با معرفی برندتون به افراد بیشتر، تعامل و اعتماد مشتریان رو بالا ببرین. در این بخش چند مورد از دلایلی که باید از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید رو بررسی می‌کنیم. اگرچه اینستاگرام و تیک‌تاک از همه محبوب‌ترن، ولی برندها نباید از پلتفرم‌های دیگه غافل بشن. مثلاً شاید برند شما یه اینفلوئنسر با تعداد زیادی سابسکرایبر تو یوتیوب رو مد نظر داشته باشه. مثل هر روش تبلیغاتی دیگه‌ای، اینفلوئنسر مارکتینگ هم باید با توجه به مخاطب خاص هر برند تنظیم بشه.

شرکت ویرا آریان در سال ۱۴۰۰ با هدف فعالیت در حوزه خدمات طراحی وب فعالیت خود را آغاز کرده است و تا امروز توانسته است بهترین خدمات تخصصی را با بالاترین کیفیت در دسترس مشتریان قرار ‌دهد، با ما همراه باشید. با این تفاسیر، نمی‌توان صحت این مسئله را که بازاریابی تأثیرگذار متعلق به آینده است، تأیید کرد. مدت‌های زیادی است که این نوع از بازاریابی به عنوان شیوه‌ای کارآمد و نتیجه‌بخش شناخته می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها به منظور معرفی برندهای تجاری‌ خود، وقت و هزینه‌ی بسیاری را برای فعالیت‌های بازاریابی صرف می‌کنند؛ با این حال، صرف هزینه‌ی زیاد، ... دیجیتال مارکتینگ به نوعی تبلیغ یا بازاریابی گفته می‌شود که از طریق پلتفرم‌های دیجیتالی، مانند کامپیوتر، تلفن یا سایر رسانه‌های دیجیتال، ارائه می‌شود. در این روش، برند و اینفلوئنسر به طور مشترک محتوا تولید کرده و هر دو طرف در ساخت آن نقش دارند.

در همکاری با نفوذگران، رعایت الزامات قانونی و اجتناب از هرگونه تضاد با قوانین و مقررات مربوط به بازاریابی و حقوق محتوا بسیار حائز اهمیت است. در این راستا، می‌توانید از مجموعه دستورالعمل‌های انجمن بازاریابی محتوای برندینگ (BCMA) به عنوان یک منبع معتبر برای آشنایی با راهبردهای پذیرفته‌شده در همکاری با نفوذگران استفاده کنید. این دستورالعمل‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین روش‌ها و راهکارهای حفظ تطابق با قوانین را در همکاری با نفوذگران درک کنید.

برای شرکت‌های بزرگ‌تر، اینفلوئنسر مارکتینگ باید تلاشی جامع و مداوم باشد زیرا آنها روابط اینفلوئنسر موجود را حفظ می‌کنند. گفته‌ای که در هر مکان قابل تصوری ظاهر می‌شود، ادعاهای مضحک می‌کند، با بدترین غرایز ما بازی می‌کند، و چیزهایی را که جالب‌تر و ضروری‌تر هستند کنار می‌زند. در دنیایی که از تبلیغات اشباع شده است، برای آنها سخت است که به هر یک از ادعاهایی که بازاریابان می کنند اعتماد کنند. این بدبینی اغلب زمانی که توصیه هایی برای محصولات از سوی دوستان یا اعضای خانواده ارائه می شود، از بین می رود.

برای اینکه کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگت حداکثر تأثیر رو داشته باشه، باید دستورالعمل‌های خوبی بنویسی. یه دستورالعمل خوب به اینفلوئنسرها تمام اطلاعات و منابعی رو که برای نمایش برندت نیاز دارن، می‌ده و در عین حال بیش از حد محدودشون نمی‌کنه. محتوای اینفلوئنسرها معمولاً دوستانه و شخصیه و همین باعث می‌شه با پست‌های تبلیغاتی برندها متفاوت باشه. درسته که باید به خلاقیت و سبک منحصربه‌فرد هر اینفلوئنسر احترام بذاری، ولی مطمئن شو محتوایی که تولید می‌کنه با ارزش‌های برندت همخوانی داره. اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تونه یه ابزار خیلی قوی برای تبلیغات باشه و برندها همین الان هم دارن حسابی ازش بهره می‌برن.

از جمله مگا اینفلوئنسر ایرانی در زمینه آرایشی و بهداشتی میشه به صدف بیوتی اشاره کرد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

{

نمونه کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ موفق

|}

برخی از این افراد ممکن است در حوزه تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشند، به عنوان نمونه ورزشکاران دارای مخاطبین متنوع و گسترده هستند و برای تبلیغ محصولات عمومی و کمپین برند آگاهی مناسب می‌باشند. با پیشرفت فناوری و ظهور دنیای متاورس، فرصت‌های جدیدی برای برقراری ارتباط با مشتریان و گسترش برندها به وجود آمده است. اینفلوئنسر مارکتینگ در متاورس به عنوان یکی از موثرترین ابزارها برای جذب مخاطبان هدف و افزایش تعامل، توجه بسیاری از برندها را به خود جلب کرده است. اما چگونه می‌توان در این فضای مجازی نوظهور یک استراتژی موفق و برنده داشت؟ در این مقاله به بررسی اصول و نکات کلیدی اینفلوئنسر مارکتینگ در متاورس می‌پردازیم و راهکارهایی برای موفقیت برندها ارائه خواهیم داد. استفاده از ابزارهای تحلیل و تحقیق برای انتخاب اینفلوئنسر مناسبابزارهایی مانند CoCo که برای کاربران ایرانی مناسب است و یا hootsuite می‌توانند به شما در پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب کمک کنند.

مثلاً برای دسترسی به سلبریتی‌ها و ماکرو اینفلوئنسرها ممکنه نیاز باشه از طریق آژانس‌ها اقدام کنی، چون معمولاً اینفلوئنسرهای بزرگ از طریق آژانس‌ها کار می‌کنن. بعضی از اینفلوئنسرها هم اطلاعات تماس برای همکاری تجاری رو تو بیو یا وب‌سایتشون می‌ذارن. برای میکرواینفلوئنسرها، می‌تونی مستقیماً از طریق پیام خصوصی در شبکه اجتماعی باهاشون ارتباط بگیری. همکاری با یه اینفلوئنسر می‌تونه یه جمعیت بزرگ‌تر رو به سمت برند شما بکشونه.

اینفلوئنسر مارکتینگ یعنی همکاری بین برندها و افراد محبوب توی شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ محصولات یا خدمات برندها. مصرف‌کنندگان امروزی به دنبال اصالت و فاصله گرفتن‌ از پیام‌های بازاریابی بیش از حد برنامه‌ریزی‌شده هستند. در این میان، محتوای اینفلوئنسر با ارائه یک رویکرد تازه و “بدون فیلتر”، استفاده از یک لحن گفتگومحور و روایت‌های انسانی قابل ارتباط، برجسته می‌شود. برخلاف پست‌های فروش با محور تبلیغات سنتی، اینفلوئنسرها از طریق شهرت خود اعتماد ایجاد می‌کنند و به طور مؤثری دنبال‌کنندگان را به مشتریان ارزشمند تبدیل می‌کنند. این تغییر به سمت ارتباطات واقعی و شخصی، اهمیت پذیرش اصالت در استراتژی‌های بازاریابی را برای ارتباط موثر با مخاطبان و درگیر کردن‌ آنها برجسته می‌کند. اینفلوئنسر مارکتینگ امکان دسترسی به کاربرانی را فراهم می‌کند که از طریق تبلیغات سنتی جذب نمی‌شدند.

{سئو|دیجیتال مارکتینگ|آموزش سئو|آموزش دیجیتال مارکتینگ|بهینه سازی سایت|بازاریابی محتوا|تولید محتوا|لینک سازی|بک لینک|تحقیق کلمات کلیدی|سئو داخلی|سئو خارجی|سئو تکنیکال|سئو محلی|گوگل آنالیتیکس|سرچ کنسول گوگل|الگوریتم های گوگل|رتبه بندی گوگل|افزایش رتبه سایت|افزایش ترافیک سایت|بازاریابی شبکه های اجتماعی|مدیریت شبکه های اجتماعی|اینستاگرام مارکتینگ|تبلیغات در اینستاگرام|تبلیغات گوگل|تبلیغات کلیکی|کمپین تبلیغاتی|ایمیل مارکتینگ|بازاریابی ایمیلی|اتوماسیون بازاریابی|بهینه سازی نرخ تبدیل|تجربه کاربری}
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد